torsdag 1. april 2010

Nytt utstillingsvindu

Så har vi fått på plass ny utstilling i vinduet og med god hjelp fra mine venninger gikk det fint.


 Denne våren har vi laget mye fint fra boken "Vårgleder".
Vi har tatt inn en fin dongeri i 3 forskjellige blåtoner og den har vist seg å være riktig god å sy med.

Elin har sydd en snor med vimpler den måtte jeg prøvehenge i hagen.
Jeg ser helt tydelig at en sånn må jeg ha.
Vi skal jo feire sommerfest og hageselskap håper jeg vi skal ha mange ganger i sommer.

Elin har sydd flotte kjoler etter samme mønster som hun har brukt tidligere.
Mønsteret er lett å bruke og nå syr hun kjoler på under timen.

I dette mønsteret er det også vest.
Elin sydde like godt fleeceforete vester til alle kjolene og
etter at de var ferdig oppdaget hun at de til og med var vendbare.

Med "Buble jet sett" overførte jeg bilder av Sebastian til stoff
Det brukte jeg i denne sekken.
Modellen er lik den røde sekken som jeg laget tidligere i år.
Bildet er tatt før jeg fikk slått i hull og tredd skinnsnor på plass.

Et søt lite nett i dongeri har jeg også laget. Inspirasjonen kom fra "Vårgleder",
der var nettene litt mindre enn dette.
Her er hoveddelen skåret 20 x 40cm, i modellen i boken var den 15 x 30cm.

Vi gleder oss over våren og kommer tilbake med flere modeller fra vinduet om noen dager.

God påske fra Kristin

2 kommentarer:

  1. Så fantastisk mange fine flotte modeller. Dere er rå flinke.
    Nydelig vårvindu.

    God påske til dere alle
    klem fra siri

    SvarSlett
  2. Ja nå får vi håpe våren er kommet. Det var et utrolig flott vindu. Dere er så flinke. Jeg ønsker dere en riktig god påske, håper vi får mange sy glade dager. Mange klemmer fra Nina:-)

    SvarSlett