onsdag 21. juli 2010

Sommeren er våt i år.



Hei og god våt sommer!

For noen uker siden opplevde jeg et av mine mareritt.

Vi våknet opp om natten med en tyv på kjøkkenet....
Det er ikke mulig å forberede seg
på en slik opplevelse
selv om man har tenkt at det kan hende.

Vi løp til kjøkkenet med hyl og skrik
og tenkte bare på å få tyven ut.

Det fikk vi, men
han tok med seg to bærbare datamaskiner
og min telefon på veien.

Det har tatt litt tid å bearbeide dette,
ny telefon og ny datamaskin er på plass.

Jeg begynner å komme på plass.

Men, datamaskinene er det ikke så lett
å komme i gang med igjen.

Nå skal jeg vende meg til Windows 7....
Min "backup" ser ut til å være noenlunde bra.
Min man hadde ikke "backup"!!

Så alle der ute, få orden på "backupen".
Det er mye som kan skje.....

Nå er det male og sytid på fjellet.


Elin svinger penselen som en proff.


Malingen er unnagjort og med god hjelp
 er 17 vinduskarmer og lister malt.



Motivstoff!
Elin har en liten gutt i tankene i sitt nye prosjekt.
Isbjørnmotivene fant hun i en lur butikk i Bergen, Quilte Huset.

Hun samlet sammen blå stoffer fra skuffer og skap,
og nå er et nydelig teppe på gang.

Dette er en god ide hun gjerne deler med dere.

Motivstoff er ikke alltid så lett å få has på.
Ved bruk av ruter som passer med motivenes størrelse
er det gøy og arbeide ut et teppe.

Elin skar remser 7,5cm brede.
Da blir det ferdige ruter på 6 x 6cm.
Motivene ble skåret i passe størrelse til rutene,
husk på sømrommene....

Elin syr på kjøkkenet med de fine vinduene.

Den ferdige teppetoppen kommer vi til å vise
på bloggen med det frøste.

Her er Elins "nye syvenn".
Hun er begeistret for den svake lyden
og den enkle betjeningen...


Kristin er på strikk,
det krever ikke så mye tenkearbeid.

Bomullsgarn fra lager ble samlet sammen før avreise
og nå er det 80 masker rillestrikk som er på gang.

Kluten skal få blå heklet kant 
og den skal brukes på sommerøya.


Kalender for 2011 er på plass i butikken.




Oppbevaring av spoler.



Oppbevaring for spoler
 i ny utgave kan du også kjøpe i Quilte Huset.
Kr 149,-.




MY GARDEN prosjektet er fullt.

Jeg broderer likevel mine ruter etter Elins mønster .
Mitt fargevalg skal dere få se på
samlingen 11. august.

Jeg får ingen pynteknapp på mine broderier
 så jeg prøver å finne på noen lurt
til å erstatte knappene med.....


Fortsatt god sommer.....

Kristin


1 kommentar:

  1. Dere er jammen flinke å jobbe. Vinduene ble virkelig fine. Elin sitt isbjørnteppe blir helskjønt!Jeg er også i gang med My Garden.
    Oppbevaringen for spolene er noe jeg kunne tenke meg. Man kan si hva man vil om været, men det er i hvertfall supert syvær! :) Koser meg også med min nye Janome 5200. Kos dere videre på arbeidsleiren!

    SvarSlett