fredag 24. desember 2010

Julaften 2010.

Så er vi kommet til den store dagen.
Desember har vært travel og det skal bli godt med julehelg.
Snøen laver ned her hos meg.
Det er det nydeligste julekort rett utenfor vinduet.

I dag var det så mye snø her at vi trengte hjelp til måkingen.
En hyggelig nabo med riktig utstyr fikset saken på en, t,o tre.
Så nå kan vi kjøre til døren.

Juletreet er på plass.
I år fant mannen min denne gamle juleduken og
den ville han ha til juletreteppe.
Gjenbruk er jo inn nå for tiden.




Enda en gammel duk.

En annen gammel juleduk dukkte også opp i
forbindelse med flyttingen.
Det er en av de aller første jeg sydde.
Teknikken er enkel og jeg brukte den til å sy mange forskjellige ting.
Til og med et sengeteppe som ble konfirmasjonsgave.




To forskjellige striperuter satt sammen som vist over.





Mors broderier.

Min mor har vært en ivrig broderer i sitt tidligere liv.
Nå er hun snart 89 år gammel og full av liv, godt humør
og ikke minst helt klar i toppen.
Denne julen har jeg og min familie gleden av å ha henne på besøk.

Da var det ekstra gøy å finne frem en juleduk
som hun har brodert.
Hun fant motiv forskjellige steder og overførte
til stoff og broderte med stilkesting.
En tidlig "sticher"...










Jeg vil ønske alle lesere av bloggen riktig god jul.
Jeg klarer ikke å laste opp bilder akkurat nå men prøver igjen om en time eller to.

God morgen 1. juledag og fortsatt god julehelg nå kom bildene på plass.

GOD JUL!

Hilsen
Kristin!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar