lørdag 8. oktober 2011

Labbetid

Nå er det full fart på strikkepinnene.


Små og store trenger labber på denne tiden av året.
Så nå har jeg funnet frem garn og pinner.
Jeg strikker to labber på en gang....
Magic loop, kalles teknikken.
Jeg strikker den ene labben fra enden inne i nøste
og den andre labben fra enden på utsiden.
Nå har jeg fått en god teknikk med å holde orden
på garn nøste.
Alle økinger og fellinger skjer paralellt på de to
labbene. De blir derfor helt lik uten alt for mye
som må huskes under veis.

Denne gangen strikker jeg labber i
skostørrelse 30 - 33.
48 masker på pinne 3.
Jeg strikker 4 rett og to vrang og fletter
med 6 pinners mellomrom.
Det flerfargete garnet kan kjøpes i butikken.
Det er en blandingsvare i 48 % ull, 39% bomull
og 13% poliamid.
100 gr pr nøste.
Garnet kan maskinvaskes og er godt å jobbe med.
Velkommen i butikken for en liten
demonstrasjon av teknikken.
Garnet finnes i mange fine
fargevarianter.

Håper at jeg kan vise de ferdige labbene på bloggen om noen dager.

God helg!
Kristin



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar