fredag 30. juli 2010

Piratene kommer !

Ryktene sier at det kommer
store mengder pirater fra sørlandet.


I Tjuttavika er det observert
pirater i alle årsklasser
og de ventes å komme til Bergensområdet
i løpet av sommeren.

Her på huset forbereder vi oss og
har kjøpt inn en rull stoff med piratmotiv.


Motivene selges i rapporter med 33 motiv.
Kr 45,- pr rapport.









Jeg har sydd Log Cabin rundt motivene.
Jeg har brukt varianten "rådhustrapp"
og samme stoff rundt hele ruten.

På halvparten av rutene begynnte jeg
med farget stoff og den andre halvparten
begynnte jeg med svart stoff.



På den måten passer stoffene fint sammen.

I tillegg begynnte alle rutene som startet med svart,
med å få påsydd de loddrette stoffbitene først.
Alle rutene som begynnte med farget første omgang fikk påsydd
topp og bunnremse før sideremsene.
På den måten unngås det at sømrommene "kolliderer".


 

Rutene kan syes i "alle" farger og syes sammen
til ønsket produkt.


 

Jeg har satt sammen 4 ruter til et midtmotiv
på en pute.

For at den røde fløyeslkanten som skal ramme
inn motivene skal komme tydelig frem
har jeg satt en ekstra remse rundt de fire rutene.
Disse remsene "følger" fargen på rutene.


Her er den ferdige putetoppen.
Nå skal den quiltes og
monteres med bakside.

Dette var et morsomt arbeid.

Når min lille pirat kommer hjem håper jeg puten er ferdig.

Fortsatt god sommer.

En god ting er at mine nyplantede busker ikke trenger ekstra vanning.
Det kommer helt av seg selv fra himmelen
og jeg får mer tid til å sy.

God helg.

Kristin




2 kommentarer:

  1. Herrrrrlig, Kristin. Tenker den lille piraten blir kjempebegeistret. Jeg har akkurat kjøpt stor fargebok på Rema - med pirater selvsagt.

    SvarSlett
  2. Kjempetøffe pirater. Jeg har noen jentepirater som ble veldig begeistret. Den største,Alise,nesten 7år, vil gjerne ha en veske med pirater på. Det må jo kunne la seg gjøre. Gleder meg til litt "piratsying"

    SvarSlett