mandag 6. desember 2010


Advent på spiseplassen.

Så er jeg på plass i huset på landet.
Det har vært en strabasiøs prosess.
Men, jeg kunne tenne lysestaken første søndag i advent og det er
kun 8 - 10 kartonger igjen og åpne.

Tusen takk til mine gode hjelpere som kom på dugnad.
Undertegnede gikk rett i seng....


Duken fra i fjor har jeg klart å finne igjen, ikke verst.

Englene til Kristin Langebraaten er like fine i år som i fjor.

 


Det er ikke veilys på landet så noen lykter lyser fint om kvelden.


Juleutstillingen
 kom på plass i rett tid.

Her viser vi litt av hvert i år.


Denne søte dukkevognen selger vi for kr 799,-.
Der er kun noen få igjen.

De lekre tovete tøflene koster kr 459,- for barn og 499,- for voksne.

Vi har gode symaskiner som er lett å betjene.
Min favoritt JANOME 4030 koster kr 4.990,-


Puten med mønster fra Kristin Langebraaten er det fremdeles mulig
å sy. Det tar en kveld eller to og brodere å applikere.
"Hvordan var det med og og å"
Monteringen tar en time eller to.


Elin er i full sving med hjerteløpere.
Denne søte modellen har blitt en av våre beste modeller noen sinne.
Elin har snart laget 10.000 hjerter.
Det er nesten ikke til å tro.


Her er noen av Elins julegaver.
Hun har gått over til å applikere hjertene på
ferdig sydde løpere, da går quiltingen mye raskere.


Forkle til en liten gutt.
Det er mye baking for tiden og Anne Karin
har sydd dette søte bakesettet med forkle og kokkelue
til barnebarnet.


Apekattstoffet koster kr 170,- pr m.



Eventyret fortsetter.
Elin har tatt fatt i de spennende stoffene i gull / gult og sort.
Løperen er laget som de andre og ble 
kjempefin. 

Hjertene er applikert på den ferdig quiltete løperen.


Kant og lukkekant er i samme stoff, det gir
en fin og rolig avslutning.


Elin applikerer på en Janome symaskin
og som dere ser blir stingene riktig fine.


En lilla tulipan avslutter dette innlegget.

Nå håper jeg at jeg snart har internett på plass i det nye huset.

Fortsatt god advent til alle.

Kristin!

1 kommentar:

  1. Fortsatt god adventstid, Kristin og lykke til med første julen i det nye huset!!!
    Apekattstoffet er virkelig morsomt og løperne til Elin er bare så fine!!!

    SvarSlett