torsdag 3. desember 2009

3.desember

Lilla forkle med lomme og grytekluter.


Det er kjempegreit med forkle, før i tiden var det noe min mor og bestemor brukte og slett ikke noe for meg. Men det er lov å ombestemme seg. Nå er jeg nesten avhengig av å bruke forkle og det MÅ være lomme. Hjemme bruker jeg ofte thigts og genser og det er ikke noe sted å legge mobiltelefonen. Jeg bor i hus med to etasjer og jeg har nesten alltid lagt fra meg telefonen i den etasjen jeg ikke oppholder meg. Da er det kjekt med forkle med lomme. Det er også greit å putte ting jeg finner på min vei opp i lommen.
Ja, og så blir jeg ikke så skitten når jag lager mat da ……

Forkle er 75cm langt og 90cm bredt.
Knytebånd skjæres i ønsket lengde og bredde, ca 8 – 10cm bredt og 2,5m total lengde.


Grytekluten er laget med rester fra adventsløperen.
Trekantruter 5cm ferdig.
Midtruten er skåret 11,5 x 11,5cm og hjørnerutene er 6,5 x6,5cm.
Lykke til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar