tirsdag 23. februar 2010

Nysnø i Bergen og det nærmer seg påske.

I dag våknet vi til en aldeles nydelig dag her i Bergen. I hele går kveld og natt til i dag har snøen lavet ned og laget det nydeligste julelandskap.
Lyset er helt fantastisk i dag og hadde det vært brøytet var det nok mange, både gamle og unge som kunne tenkt seg en tur på beina. Men denne vinteren, som har vært den fineste i manns minne, har noen som skulle ha husket det helt glemt at det må brytes. Småveiene har stort sett vært å regne som risiko områder og her hvor jeg bor har det tatt mange uker å få veien noenlunde farbar, men herligheten varte ikke lenge.

Nå er det like ufremkommelig igjen og jeg kan ikke tenke meg at de som glemte det sist har fått bedre hukommelse. Nei, nå må vi nok vente på våren med varmegrader og god snøsmelting. I dag har jeg nytt det fine været innenfra og tatt noen bilder da jeg våget meg ut en liten tur.

Mens vi venter på våren kan vi heldigvis sy.

Elin har laget noen flotte kuvertbrikker med inspirasjon fra Kristin Langebraatens tegninger. Dette tegningsheftet kan kjøpes i vår butikk eller nettbutikk.
Stoffene som er brukt i kuvertbrikkene kan bestilles i en liten materialpakke som vi skal pakke og prise i morgen. Følg med den kommer i nettbutikken.

Løperen som jeg har fotografert på kjøkkenbordet i beste ”interiørbloggerstil” er sydd med utgangspunkt i påskemønsteret som er noen år gammelt nå, men like aktuelt til påske fremdeles. Tusen takk til Elin som hele tiden gjør en god jobb for oss med de fine modellene hun syr.
Sy trekantruter med ”Tryll med trekanter” og sett sammen til noen fine høner som du bruker etter ønske.

Mens vi venter på våren kan vi også kose oss med tulipaner. De er nå knitrende ferske og i lekre farger.

Denne buketten er på hell med ble skåret ned og fikk en liten ”livsforlenger” i går. Tulipanene blir i grunnen finere når de har stått en stund…

Kristin

1 kommentar:

  1. God morgen!

    Skulle egentlig vært på jobb nå, men titter inn her istedenfor..hi.hi Er helt innesnødd her jeg bor, verken bil eller buss kan brukes på minst en time...

    For noen flotte brikker Elin har laget, likte så godt fasongen på hønene! Og duken var skikkelig stilig:))

    Nydelige bilder, både inne og utomhus!

    Ønsker deg en flott vinterdag, stor klem

    SvarSlett